Stránka 1 z 1

přední náprava

PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2016 15:28:45
od T12
Ještě jeden dotaz: přední náprava T11/12 je vzepřena V vzpěrou, která se sbíhá a je uchycena pod převodovkou. V jakémsi domečku je kulička s čepem s jemným závitem. Otáčením čepu s kuličkou v závitu na vzpěře se reguluje předsunutí resp. "zasunutí" přední nápravy vzhledem ke svislé ose svislých čepů. Ptám se, jaký je tam vztah? Co dělá náprava při jejím tlačení dopředu a co dělá při jejím stahování vzad? Auto mi dost plave, tak hledám cestu k nápravě. Prý se to tímto reguluje. Děkuji za rady.

Re: přední náprava

PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2016 19:35:40
od Proudnice
Vzpěry ve tvaru V zajišťují přední nápravu, resp. se na nich nastavuje úhel záklonu svislého čepu řízení. To je úhel, který svírá osa svislého čepu a osa spojující střed otáčení kola a bod doteku pneumatiky s vozovkou. Tomuto úhlu se říká úhel závleku. Tím, že je kolo částečně vlečené (pneumatika se dotýká silnice až za průsečíkem svislého čepu s vozovkou), po průjezdu zatáčkou má tendenci se vracet do původního směru jízdu. Pokud V vzpěrou příliš přitáhnete přední nápravu dozadu, úhel závleku se sníží a náprava může začít „plavat“. Seřízení se provádí otáčením jemného závitu kulového čepu ve spojnici V vzpěr. Na druhé straně je čep uchycen v malém domečku přišroubovaném na spodku převodovky. Jde o jakýsi kulový čep, který v domečku nikdy nesmí volně kmitat, musí být přiměřeně utažen a také mazán přes otvor v horní stěně domečku. Zdravím V
Obrázek

Re: přední náprava

PříspěvekNapsal: ned 19. bře 2017 11:50:59
od Návštěvník
Ahoj,
konečně to někdo napsal správně. Všichni mají špatný záklon svislého čepu a potom auto plave.
Honza