forum veteran tatra

forum o veteránech tatra, srazech veteránů a oprav a náhradních dílech na veterány

T57A - rozhýbání motoru

Vzájemná poradna fandů nejrozšířenějších čtyřválců!

T57A - rozhýbání motoru

Příspěvekod veterantatra » sob 08. led 2011 1:15:21

Jirka olomouc [2010-10-10 11:09:19]

Ještě k tomu předchozímu dotazu. Auto bylo v garáži. Je kompletní zachovalé. Nejde ale protočit motorem. Myslím, že mu za tu dobu přireznuly kroužky. Zkoušel jsem tam nalít trochu petroleje, ale nepomohlo to. Nechci nic dělat silou. Je potřeba motor asi rozebrat a okouknou co by bylo třeba. Jenže jsem to nikdy nedělal. Mým cílem je to auto zprovoznit ne dělat celkovou renovaci, protože je mimo prorezavělé části blatníků pod dveřmi celkem zachovalé včetně čalounění. Proto bych chtěl vědět co se s tím motorem dá dělat
veterantatra
Administrátor
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 12. led 2010 1:55:56

Re: T57A - rozhýbání motoru

Příspěvekod veterantatra » sob 08. led 2011 1:16:43

Vážený pane, nevím, jak jste moc sběhlý v nějakých opravách, ale následující kroky byste mohl zvládnout sám. 1/Odmontujte sání od válců a výfuku (pokud má karburátor předehřev od výfuku). 2/Vypusťe olej z motoru vypouštěcím šroubem pod motorem. 3/ Sejměte víka ventilových rozvodů na obou stranách. 4/Povolte šroubky nastavení ventilových vůlí na všech vahadlech a tím uvolněte tlak vahadel na ventily. V optimálním případě by pružiny měly pak stáhnout všechny ventily do sedel. Pokud budou ventily chycené rzí ve vodítcích, zkuste je jemně poklepat v podélné ose - mohly by se uvolnit. 5/Pokud se vám podaří uvolnit všechny ventily tak, aby se zavřely, potom můžete do válců nalít až po okraj kapalinu, která by pomohla kroužky uvolnit. Vy jste už použil petrolej. Nekdo používá i naftu, někdo červenou brzdovou kapalinu. Pokud se nepodaří uvolnit tlak na všechny ventily, musíte uvolnit hliníkové hlavy rozvodů - nahoře okolo ventilů jsou 4 matice, dole u vstupu ventilových tyček jsou 2 matice. Rozvody uvolňujte poklepáváním gumovou paličkou. 6/ Sejměte víčko skříně - 4 matice (je v místě pod karburátorem) a pokuste se tenkou trubičkou vstříknout HD Spray nebo něco podobného směrem na písty ke stíracím kroužkům. Všechno chce trpělivost, rez se nerozpustí za minuty nebo hodiny. Je potřeba to vše naložit do rozpouštědel na několik dnů a stále kontrolovat, že se to všude dostalo. A pokud budete mít čisté svědomí, že jste udělal maximum, tak po několika dnech vezměte za natáčecí kliku silou, případně ji poklepávejte gumovou palicí. Pokud to takto neuvolníte, pak už zbývá jen sejmout válce - a to nemusí být v takovémto případě vůbec snadné. Hodně štěstí -admin
veterantatra
Administrátor
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 12. led 2010 1:55:56

Re: T57A - rozhýbání motoru

Příspěvekod T57Becko » úte 01. lis 2011 16:54:59

ja som mal ten isty problem aj ked to slo tazko podarilo sa mi to ak chcete informacie napiste na mail-holass@centrum.sk
T57Becko
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 30. říj 2011 14:56:54

Re: T57A - rozhýbání motoru

Příspěvekod T57Becko » pát 04. lis 2011 12:21:26

zdravim mal som zadrene piesty a kruzky nepomohlo ani olej , nafta vo valcoch a to z dovodu ze tie kruzky hrdza roztlacala do stran , tak so musel rozobrat motor od spojky aby som sa dostal do motora a rozmontoval ojnice co bolo velmi narocne kedze sa nedalo tocit klukovkou nedali sa ani vytiahnut zavlacky na sroboch ojnic tak som ich musel nechat nech ich ustrihne matica srobu pri vytacani , islo to velmi pomaly a nastastie mam mensie ruky tak som sa dostal ku vsetkym srobom , na fotkach je proces vytahovania piestov z valcov piesty som po prebruseni pouzil vymenil som iba kruzky -- s pozdravom T57Becko
T57Becko
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 30. říj 2011 14:56:54


Zpět na Tatra 57, 57A, 57B, 57K

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron