Stránka 1 z 1

Geometrie

PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 18:06:49
od kunc.marcel
Dobrý den chci se jen zeptat jestli jde nějak udělat geometrii na přední náprvavě u Tatry 57 žehličky po roce ježdění jsem zjistil že se sjiždí vnitřní strana gumy přední nápravy.Moc díky za odpovědi

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: čtv 15. zář 2011 9:14:17
od dvouválec
Myslím, že přiložené obrázky vysvětlují vše. Jsou z příručky vydané TVCC v Kopřivnici v 70.letech, kopie se prodávají po burzách.
Sbíhavost by měla být cca 3mm, čili vnitřní hrany disků vepředu by si měly být o cca 3mm blíž než vzadu. Nejlépe se nastavuje, pokud si na přední nápravu nasadíte dva prázdné disky bez pneumatik. Zdravím :P

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: čtv 01. pro 2011 15:21:18
od Martin T57
Pokud by to nepomohlo, viděl jsem mezi pružiny a blok motoru vkládat podložky.Tyto podložky je potřeba bohužel odzkoušet praxí.(Odklon kol) Velký vliv na sjíždění pneumatik je správný tlak v pneumatikách. Hodně lidí to stále fouká jako Baťovky, tedy1,2 a 1,4 At. V praxi se osvědčuje foukat to klidně i ke 2 At. Přestane to hvízdat do zatáček a zlepší se rychlost z kopce, tedy i spotřeba. Mrtin

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: pon 26. bře 2012 15:48:59
od dvouvalec
Ještě k tomu sjíždění vnitřní plochy běhounu pneumatiky. To nemusí být sbíhavostí, ale už příliš plochými, unavenými, prosedlými pery přední nápravy. Pokud jsou pera úplně rovná, znamená to, že jsou unavená a deformovaná. Listy per by měly být vyklenuté nahoru (k bloku motoru). Svislý čep sice má odklon od svislé osy, který vytváří charakteristické podseknutí - nahoře jsou hrany disků vzdálenější, než dole při zemi - viz můj obrázek, ale pokud jsou pera rovná, nebo prosedlá, odklon to prakticky nevytvoří a gumy to nezachrání. Při takové špatné geometrii musí jít i to úžasné tatrovácké hřebenové řízení poměrně ztuha... ;)