forum veteran tatra

forum o veteránech tatra, srazech veteránů a oprav a náhradních dílech na veterány

Tatra 57B

Vzájemná poradna fandů nejrozšířenějších čtyřválců!

Tatra 57B

Příspěvekod jenda » stř 24. srp 2011 21:24:13

Zdravím,stal jsem se majitelem 57B,rok 42,auto stálo cca 15let,je kompletní,brzdy ok,motor vypadá,že by mohl jít,karosérie má shnilé prahy,včetně části prahové výdřevy.Potřeboval bych pomoc a poradit,co mám udělat,než motor nastartuji,co zkontrolovat,jak zprovozním a namontuji momentálně vyndané šipkové ukazatele,nevíte kdo umí udělat nové čalounění? není někde šikovný karosář,sem tam je auto již opravované-sváření elektrodou-blatníky.kde seženu nová kola,tato byla vypuštěná a dost to odnesla.jaké se dělali barvy,toto je v "berlínské modři" ,ale na hodně místech zatírané ručně základovkou.nevíte,kde seženu těsnění do dveří,tady si někdo mezery zalepil molitanem.děkuji za každou radu,kutná hora,jenda
jenda
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22. srp 2011 14:26:44

Re: Tatra 57B

Příspěvekod dvouvalec » pon 26. bře 2012 15:12:04

Milý Jendo, vítám vás v klubu nadšenců naší značky! Nejdříve si v klidu rozmyslete, o co vám jde. Zda chcete jezdit na veteránské akce a chcete mít nablýskané auto, které vypadá jako když vyjelo z fabriky, nebo zda chcete respektovat dobovou omšelost auta a jen ho udržovat v původním stavu a v chodu (někdy se tomuto říká britský přístup k veteránům). Samozřejmě mezi těmito přístupy je celá řada mezivariant. Jen tím chci říct, že byste možná neměl hned vrhat na nové čalounění, pokud se dá staré opravit a vyčistit, že možná by se původní lak (pokud tam je) dal ještě vyleštit a lokálně opravit atd. Po 15 letech odstavení auta musíte vypustit starý olej, motor umýt arvou a do válců otvory svíček nastříkat nějaký olej typu HD Spray. Nechat působit, a pak protáčet klikou - hodně dlouho a trpělivě. Otevřte poklice vahadel ventilů na bocích motoru a zkontrolujte, zda se ventily uvolnily a pod tlakem vahadel se zasouvají a pak zase vracejí zpět. Po 15 letech stlačení určitá ventilová pružina nemusí být v úplně perfektním stavu. Pokud se vše bude správně pohybovat, motor zase uzavřete a na šroubujte svíčky. Dávejte vždy pozor, aby vám něco nespadlo do spalovacího prostoru (matice,podložka, "špína"). Pak vymontujte a vyčistěte karburátor a zkontrolujte, že má vstupní sítko nebo filtr. Ve staré nádrži bývá hodně usazenin! Nalijte do motoru 3,5 litru nového oleje - ale pozor na typ oleje, aby to nebyl AD olej, pokud byl v motoru olej bez příznaku AD. Pak byste musel najít na trhu olej srovnatelný s dřívějším olejem M8A. Starý benzin vylejte a dolijte nový, pokud seženete Speciál (olovnatý) bylo by to nejlepší. Jinak musíte vlít do benzinu přísadu na mazání ventilů. Až pak bych zkoušel startovat - nejlépe s dobře nabitou baterií a po vyzkoušení, zda cívka dává jiskru. Hodně zdaru - vašek
dvouvalec
 

Re: Tatra 57B

Příspěvekod host » pon 11. srp 2014 15:19:16

ad Jenda.Nejsem členem klubu,ale ptáte se na barvu laku a čalounění a protože jsme měli tuto Tatru za války,podělím se o vzpomínku.Byla pískově béžová a čalounění bylo kožené,tmavě červené s černým-nebo hodně tmavěčerveným-mramorováním,plastickým.A byla spolehlivá,takový malý tank.I když dnes jezdím svižným Mitsubishi , po té staré Tatřičce,na které mne otec učil jezdit,se mi občas zasteskne.Přeji Vám úspěšnou renovaci a ještě hodně kilometrů-Věra


Naposledy oživil Anonymous v pon 11. srp 2014 15:19:16
host
 


Zpět na Tatra 57, 57A, 57B, 57K

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron