od dvouvalec » pon 26. bře 2012 15:12:04
Milý Jendo, vítám vás v klubu nadšenců naší značky! Nejdříve si v klidu rozmyslete, o co vám jde. Zda chcete jezdit na veteránské akce a chcete mít nablýskané auto, které vypadá jako když vyjelo z fabriky, nebo zda chcete respektovat dobovou omšelost auta a jen ho udržovat v původním stavu a v chodu (někdy se tomuto říká britský přístup k veteránům). Samozřejmě mezi těmito přístupy je celá řada mezivariant. Jen tím chci říct, že byste možná neměl hned vrhat na nové čalounění, pokud se dá staré opravit a vyčistit, že možná by se původní lak (pokud tam je) dal ještě vyleštit a lokálně opravit atd. Po 15 letech odstavení auta musíte vypustit starý olej, motor umýt arvou a do válců otvory svíček nastříkat nějaký olej typu HD Spray. Nechat působit, a pak protáčet klikou - hodně dlouho a trpělivě. Otevřte poklice vahadel ventilů na bocích motoru a zkontrolujte, zda se ventily uvolnily a pod tlakem vahadel se zasouvají a pak zase vracejí zpět. Po 15 letech stlačení určitá ventilová pružina nemusí být v úplně perfektním stavu. Pokud se vše bude správně pohybovat, motor zase uzavřete a na šroubujte svíčky. Dávejte vždy pozor, aby vám něco nespadlo do spalovacího prostoru (matice,podložka, "špína"). Pak vymontujte a vyčistěte karburátor a zkontrolujte, že má vstupní sítko nebo filtr. Ve staré nádrži bývá hodně usazenin! Nalijte do motoru 3,5 litru nového oleje - ale pozor na typ oleje, aby to nebyl AD olej, pokud byl v motoru olej bez příznaku AD. Pak byste musel najít na trhu olej srovnatelný s dřívějším olejem M8A. Starý benzin vylejte a dolijte nový, pokud seženete Speciál (olovnatý) bylo by to nejlepší. Jinak musíte vlít do benzinu přísadu na mazání ventilů. Až pak bych zkoušel startovat - nejlépe s dobře nabitou baterií a po vyzkoušení, zda cívka dává jiskru. Hodně zdaru - vašek