forum veteran tatra

forum o veteránech tatra, srazech veteránů a oprav a náhradních dílech na veterány

T-57B se zvýšenou kompresí

Vzájemná poradna fandů nejrozšířenějších čtyřválců!

T-57B se zvýšenou kompresí

Příspěvekod Karel » úte 30. čer 2015 10:34:29

Má někdo dlouhodobějšî zkušenosti s motorem se zvýšenou kompresí? Chystám se na GO motoru a jsou mi nabízeny delší písty pro zvýšení komprese. Obávám se ale aby to nepřineslo víc starostí než radosti.
Karel
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 16. led 2011 10:18:31

Re: T-57B se zvýšenou kompresí

Příspěvekod T12 » pon 06. črc 2015 0:46:09

S T57 zkušenost nemám, ale s T12 ano - předchozí majitel pro změnu odbrousil příruby válců v jejich osazení v bloku. Motor zkolaboval - ohnula se dutá ojnice. Ta nabídka úpravy T57 vypadá lákavě - asi bude možné použít benzin s vyšším oktanovým číslem a motor se bude točit rychleji, ale bude to ještě ta vaše původní T57A? Změní se i zvuk motoru, osazení tryskami, možná i karburátoru. Já bych to nedělal. Ale nechci vás manipulovat - víte toho o Tatrovkách mnohem víc než já. Držím palce, abyste se svým rozhodnutím byl spokojen.
T12
 

Re: T-57B se zvýšenou kompresí

Příspěvekod Karel » pon 06. črc 2015 15:31:30

Právě že já z toho mám také strach. Předpokládám vyšší namáhání klikovky a i když už mám (pro jistotu) v motoru silnější Béčkovou kliku, stejně mám o ní strach. Sice se tato úprava prováděla už v 70tých letech, ale nikde jsem se nedozvěděl kolik takto upravený motor vydržel. V tatrováckém zpravodaji z té doby je tato úprava dokonce doporučována pro lepší využití tehdy prodávaného benzínu ,,speciál,,, z důvodu tehdy zrušeného prodeje benzínu ,,normal,,. Několikrát jsem viděl v inzerci nabídku motoru T-57B se zvýšenou kompresí, ale zatím na to neslyšel žádné ,,reference,, od majitelů.
Karel
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 16. led 2011 10:18:31


Zpět na Tatra 57, 57A, 57B, 57K

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron