Stránka 1 z 1

T-57B se zvýšenou kompresí

PříspěvekNapsal: úte 30. čer 2015 10:34:29
od Karel
Má někdo dlouhodobějšî zkušenosti s motorem se zvýšenou kompresí? Chystám se na GO motoru a jsou mi nabízeny delší písty pro zvýšení komprese. Obávám se ale aby to nepřineslo víc starostí než radosti.

Re: T-57B se zvýšenou kompresí

PříspěvekNapsal: pon 06. črc 2015 0:46:09
od T12
S T57 zkušenost nemám, ale s T12 ano - předchozí majitel pro změnu odbrousil příruby válců v jejich osazení v bloku. Motor zkolaboval - ohnula se dutá ojnice. Ta nabídka úpravy T57 vypadá lákavě - asi bude možné použít benzin s vyšším oktanovým číslem a motor se bude točit rychleji, ale bude to ještě ta vaše původní T57A? Změní se i zvuk motoru, osazení tryskami, možná i karburátoru. Já bych to nedělal. Ale nechci vás manipulovat - víte toho o Tatrovkách mnohem víc než já. Držím palce, abyste se svým rozhodnutím byl spokojen.

Re: T-57B se zvýšenou kompresí

PříspěvekNapsal: pon 06. črc 2015 15:31:30
od Karel
Právě že já z toho mám také strach. Předpokládám vyšší namáhání klikovky a i když už mám (pro jistotu) v motoru silnější Béčkovou kliku, stejně mám o ní strach. Sice se tato úprava prováděla už v 70tých letech, ale nikde jsem se nedozvěděl kolik takto upravený motor vydržel. V tatrováckém zpravodaji z té doby je tato úprava dokonce doporučována pro lepší využití tehdy prodávaného benzínu ,,speciál,,, z důvodu tehdy zrušeného prodeje benzínu ,,normal,,. Několikrát jsem viděl v inzerci nabídku motoru T-57B se zvýšenou kompresí, ale zatím na to neslyšel žádné ,,reference,, od majitelů.