Stránka 1 z 1

disk kola 57 a

PříspěvekNapsal: pon 08. led 2018 17:25:50
od josef
prosím nemohu zjistit jaké mají správně být disky kol na57A plné,nebo s dírami..děkuji

Re: disk kola 57 a

PříspěvekNapsal: pon 08. led 2018 21:26:42
od Karel
Obojí je správně. Dle přání zákazníka.

Re: disk kola 57 a

PříspěvekNapsal: ned 21. led 2018 15:59:02
od vašek
Na Sportku bych dal určitě kopretiny, na čistou nebo nebo limuzínku Áčka zase plné disky. Tak to cítím já. Zdravím Karla, už jsem ho tu dlouho "neviděl".

Re: disk kola 57 a

PříspěvekNapsal: ned 21. led 2018 20:27:45
od Karel
Také zdravím. Poslední dobou nemám moc času.
Viděl jsem spoustu firemních dobových fotek T-57A i T-57B a opravdu se to dávalo všelijak (dle přání zákazníka, nebo objednávky prodejce). Čisté žehličky jsem viděl převážně jen s plnými disky.
Kolega má limusínku r.v. 1937 a má na ní z výroby kopretiny. Já mám rovněž limusínku r.v. 1937 a mám na ní z výroby plné disky.
Kopretiny jsou hezčí, údajně i pevnější a prý se pod nimi i lépe chladí brzdové bubny, ale špatně se čistí (musí se ručně vytřít každá díra).
Když jsem potřeboval zbavit plné disky starých nátěrů, stačil mi na to ocelový kartáč ve vrtačce. Kopretiny co mám na polokabriu jsem ale musel nechat opískovat.
Doporučuji všechny disky přeměřit a to nejen co do ovality, ale také vzdálenost styčné plochy na brzdovém bubnu vzhledem k okraji ráfku. Na jednom kole mi plášť lehce škrtal o kulový kloub řízení (mám pneu 6.00x16).Přesto že všechny ráfky mají stejné značení, vzdálenost okraje ráfku od styčné plochy na brzdovám bubnu je na každém ráfku jiná. Většinou je ten rozdíl jen pár milimetrů, ale v jenom případě to bylo skoro 1 cm a vzhledem k použití širších pneu (6.00x16 místo správných 5,25x16) už to škrtalo o kulový kloub (i když jsem kolo přehodil na druhou stranu).