Stránka 1 z 1

T57A

PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2020 17:02:48
od JiříB
Potřebuji poradit jak nastavit táhlo od tlumiče pérování k pérování resp.polohu páky tlumiče.
Mám kompletní podvozek bez karoserie. Tlumiče jsou po opravě funkční.
Jiří

Re: T57A

PříspěvekNapsal: stř 06. kvě 2020 20:06:53
od vašek
Áčko má již změněný tvar hliníkového odlitku ventilátorové skříně tak, že pístek tlumiče již nesměřuje svisle dolů jako u T57 čisté, ale je odkloněný od svislé osy o cca 30 st. Nicméně nastavení páky tlumiče by mělo být shodné jako u "čisté", totiž páka by měla být v základním nastavení vodorovně. Také spojka páky a spodního uložení svislého čepu nápravy je shodná s čistou. Oba konce by měly být uloženy v gumových silentblocích.

Re: T57A

PříspěvekNapsal: stř 06. kvě 2020 20:16:01
od veterantatra
To nejdůležitější jsem nenapsal, totiž, že svislá poloha páky by měla být nastavena zhruba na střed pohybu páky. Aby tlumič tlumil v obou směrech propérování.

Re: T57A

PříspěvekNapsal: sob 09. kvě 2020 12:41:14
od JiříB
Zpřesnění : podle dokladu z Kopřivnice je má Tatra označena jako Tatra 52-2s.offene Sportkar 1935,
tvar odlitku ventilátorové skříně má místo pro tlumiče kolmé!
Bude montáž stejná ?

Re: T57A

PříspěvekNapsal: ned 10. kvě 2020 22:01:43
od vašek
Asi jste se jen přepsal - jde o typ T57, že? Nikoli T52. T52 představuje úplně jinou typovou a vývojovou řadu. To bychom diskutovali úplně jiný typ vozu a musel bych vzít vše, co jsem napsal.

Re: T57A

PříspěvekNapsal: ned 10. kvě 2020 23:59:24
od JiříB
T 57A bylo uvedeno v původním tech. průkazu, který se bohužel nezachoval, ale ověřeno policií.
Označení které jsem uvedl před tím mě na základě čísla motoru a podvozku sdělil pan Zátopek z regionálního
musea v Kopřivnici jako výpis historie automobilu z obchodní knihy dle výrobních čísel.
Nicméně platí kolmý tvar úchytů tlumičů na ventilátorové skříni.