forum veteran tatra

forum o veteránech tatra, srazech veteránů a oprav a náhradních dílech na veterány

Tatra 57b - lišty dveří

Vzájemná poradna fandů nejrozšířenějších čtyřválců!

Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod veterantatra » sob 08. led 2011 1:07:54

artur [2010-12-26 08:10:16]

Dobrý den, potřebuji těsnící lištu na boční skla dveří na Tatru 57b. Dají se koupit? A ještě jeden dotaz na benzin pro Tatru.Končí Speciál, co tatra na natural ? Jaké přísady? Co Tatře šmakuje? Děkuji
veterantatra
Administrátor
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 12. led 2010 1:55:56

Re: Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod Stbar » ned 17. dub 2011 8:59:42

Vážený pane,
pokud máte na mysli lištu kovovou, tak tu snadno vyrobíte. pokud máte na mysli lištu pryžovou, tak tu zakoupíte u p. Šilhána v Brně.
Co se týče benzinu, tak je potřeba si uvědomit, že TATRA byla konstručně stavěna na benzin NORMAL, tedy o oktanovém čísle cca 75. Následně se používal benzin SPECIAL, která byl o 10 oktanů vyšší. Už zde nastával problém s opalováním ventilů.
V současné době je benzin NATURAL, který má o dalších 10 oktanů více a nemá olovo, které je mastné. Již pro benzin SPECIAL bylo doporučeno řešení snížit válce o 2 mm. Tím dosáhnete většího kompresního poměru a současně rychlejšího proudění spalin a tím menšího času ohřevu ventilů. Jenže toto znamenalo i snížýení skříní ventilových tyčekl a zkrácení tyček. Pokud děláte celkovou opravu motoru, tak doporučuji nechat udělat sedla a ventily z materiálu, který je dnes používán pro bezolovnatý NATURAL a současně nechat udělat písty, které mají o 2 mm větší vzdálenost ode dna pístu k pístnímu čepu. Pak můžete jezdit na NATURAL. I zde doporučuji provádět tzv. vrchní mazání. Dříve toto bylo normální, tedy přidat do benzinu motorovcý olej. Na 20 lt asi 1 dcl.
Pokud máte již provozovaný motor, pak ideální je snížení oktanové náročnosti a absenci tetramethylolova v NATURALu řešit přidáním petroleje do benzinu NATURAL. Jelikož je potřeba asi 10% a petrolej je drahý, tak nezbyde, než použít dostupných přísad (každá čerpací stanice) a toto doporučuji doplnit vrchním mazáním. Vrchní mazání chrání zejména dříky ventilů, což je důležité zekjména u T 57, kde jsou litinové ventilové skříně mazané pouze rozstřikem.
Stbar
 

Re: Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod Návštěvník » úte 19. dub 2011 11:39:15

dobrý den, děkuji za podrobnou informaci o "problému" benzin pro Tatru. Prosím ještě o radu, zda se dá zadat výroba výfukového potrubí i s koleny na Tatru 57 b ? Jsou nějaké doporučení kontakty ?
děkuji zdraví ARTUR
Návštěvník
 

Re: Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod dvouvalec » stř 20. dub 2011 19:57:53

Chtěl bych se zeptat, zda by nebylo lepší srazit oktanové číslo spíš přidáním denaturovaného lihu. Vždyť za první republiky se běžně spalovala tzv. zákonná lihobenzinová směs. S tím souvisí dotaz na tzv.mazání ventilových sedel olovem. To přece přišlo také později, až po válce, ne?
Děkuji za informaci!
dvouvalec
 

Re: Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod Stbar » čtv 21. dub 2011 1:41:36

Dobrý den,
kolena na výfuky Vám vyrobí pan Buček z Kopřivnice.
Co se týče denaturovaného lihu, tak tam je trochu problém, neboť je hydroskopický. Pokud není těsně uzavřen,pak bere ze vzduchu vodu a současně má vysoušecí účinky. Tyto dvě kombinace jsou pak silně oxidační, ale můžete to vyzkoušet, co to bude dělat.

Stbar.
Stbar
 

Re: Tatra 57b - lišty dveří

Příspěvekod Stbar » pát 03. úno 2012 13:10:02

Ještě k tomu vrchnímu mazání,
toto nevím zda přímo zavedlo, ale u nás silně rozšířilo již Petroleum Company, a to bylo podstatně dříve než po válce, spíše po první.


Naposledy oživil Anonymous v pát 03. úno 2012 13:10:02
Stbar
 


Zpět na Tatra 57, 57A, 57B, 57K

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

cron