forum veteran tatra

forum o veteránech tatra, srazech veteránů a oprav a náhradních dílech na veterány

Protékání oleje do polonáprav a brzd

Vzájemná poradna fandů dvouválců!

Protékání oleje do polonáprav a brzd

Příspěvekod veterantatra » čtv 12. zář 2013 22:26:59

Při sestavování zadní nápravy a rozvodovky T12 jsme možná něco přehlédli. Nějaký zachycovací odkapávací plech, který by zabránil, aby velké rozvodové kolo zdvihalo po svém obvodu olej a ten pak stékal k ose polonápravy a do nohavice a hlavně dál do polonápravy. Před brzdovými štíty pak vykapává z trubky polonápravy (na pneumatiku) a na zem. Víte někdo, jaké je správné řešení? Díky VK
veterantatra
Administrátor
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 12. led 2010 1:55:56

Re: Protékání oleje do polonáprav a brzd

Příspěvekod Stanislav Bartoň » čtv 19. pro 2013 17:34:41

Přeji Vám pěkný den,
co se týče možného protečení oleje do polonáprav, případně opomenutí nějakého dílu, tak složení polonápravy je asi následné. Talířové kolo je přišroubováno na unašeč, který má na sobě kuličkové ložisko, pod které se vkládají vymezovací podložky. Na unašeči je pak labyrint, který při jízdě vpřed vrací případný olej. V polonápravě je umístěný plechový kroužek, který kryje ložisko a má vyústění - trubku, která tvoří protikus labyrintu. Tento kroužek je vlastně přimáčknutý ložiskem k osazení v kyvné vidlici polonápravy. Pokud bude tento kroužek chybět, musíte jeho absenci nahradit velkým množstvím vymezovacích podložek, což si asi při montáži všimnete. Spíše asi záleží na stavu labyrintu a tohoto kroužku. Důležité také je, zda k tomuto protékání oleje dochází za jízdy (předpokládám, že jste nezaměnil pravý a levý unašeč), nebo při odstavení vozidla a jeho odlehčení - zvednutí. Pokud chcete odstavit Tatru, pak nesmíte nechat vyvěšené polonápravy, ale podepřít auto za polonápravy. Při odlehčení zadní části vozidla tak dojde k průtoku oleje vlivem velkého sklonu polonáprav. Pokud opravujete zadní nápravu, pak je nejlepší použít uzavřená ložiska a vyhnete se potížím s protékání oleje.
Bartoň
Stanislav Bartoň
 

Re: Protékání oleje do polonáprav a brzd

Příspěvekod Pavel » pon 20. led 2014 19:57:20

Dalším velkým problémem je,že lidé lijí do skříně dif. zbytečně mnoho oleje.Stačí,když výška hladiny dosahuje do výše malého talířového kola tak,aby stačilo lehce nabírat olej,který se pak bez problémů roznese po celém soukolí.Jinak co se týče utěsnění a konstrukce,tak to holt není zrovna dobře vyřešeno,ale s tím nic nenaděláme.Celokrytá ložiska gumou jsou alespoň přilepšení utěsnění.Každý Tatrovák vám stejně řekne,že při zpátečce auto nabírá olej do polonáprav právě díky šroubovicím v labirintu.A to z výroby mají dokonce na konci polonáprav mazací otvory na přimazávání ložiska u kola,to kdyby Vám náhodou olej neprotíkal až do kol,následně do brzd.
Pavel
 

Re: Protékání oleje do polonáprav a brzd

Příspěvekod Jan Úředníček » ned 16. úno 2014 19:02:52

Zdravím,
v podstatě bylo všechno popsáno, ale něco přidám.
Zespodu ke konci polonáprav jsou dírky na odtok oleje. Mají asi průměr 4 ? mm.
Převrtal - tedy zvětšil jsem je na průměr asi 10. Zatím mám cca 10 let suché brzdy.
Není to sice původní, ale funguje to. On se také tenkrát používal jiný, hustější olej.
Jan Úředníček
 

Re: Protékání oleje do polonáprav a brzd

Příspěvekod vašek » úte 28. bře 2017 10:35:19

Mně to kape z toho popsaného otvoru na hliníkovém štítu kola, kam ústí ocelová trubka polonápravy. Co získám tím převrtáním na větší otvor? Vsunul jste tam trubičku, která odklání kapání? Nepříjemné je právě to odkapávání na vnitřní bok pneumatiky. V


Naposledy oživil Anonymous v úte 28. bře 2017 10:35:19
vašek
 


Zpět na Tatra 11,12,13

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron