od Stanislav Bartoň » čtv 19. pro 2013 17:34:41
Přeji Vám pěkný den,
co se týče možného protečení oleje do polonáprav, případně opomenutí nějakého dílu, tak složení polonápravy je asi následné. Talířové kolo je přišroubováno na unašeč, který má na sobě kuličkové ložisko, pod které se vkládají vymezovací podložky. Na unašeči je pak labyrint, který při jízdě vpřed vrací případný olej. V polonápravě je umístěný plechový kroužek, který kryje ložisko a má vyústění - trubku, která tvoří protikus labyrintu. Tento kroužek je vlastně přimáčknutý ložiskem k osazení v kyvné vidlici polonápravy. Pokud bude tento kroužek chybět, musíte jeho absenci nahradit velkým množstvím vymezovacích podložek, což si asi při montáži všimnete. Spíše asi záleží na stavu labyrintu a tohoto kroužku. Důležité také je, zda k tomuto protékání oleje dochází za jízdy (předpokládám, že jste nezaměnil pravý a levý unašeč), nebo při odstavení vozidla a jeho odlehčení - zvednutí. Pokud chcete odstavit Tatru, pak nesmíte nechat vyvěšené polonápravy, ale podepřít auto za polonápravy. Při odlehčení zadní části vozidla tak dojde k průtoku oleje vlivem velkého sklonu polonáprav. Pokud opravujete zadní nápravu, pak je nejlepší použít uzavřená ložiska a vyhnete se potížím s protékání oleje.
Bartoň