Dobrý den
Chtěl bych Vás poprosit o informaci. Pokouším se zprovoznit vůz TATRA 57a. Jeden člověk mi dělá výbrus motoru a tvrdí, že při dnešní technologii už není třeba dělat v pístech štěrbinu.Mám písty ze starých motorů. Píst z motoru Tatra 57 je rozříznutý šikmo od spodního okraje až po pístní kroužky a ještě kousek vodorovně. Jakési T. Píst z Tatra 57a je ve středu pístu navrtaný (dírka) a z ní vede štěrbina pod kroužky. Jaká je funkce těch štěrbin? Je skutečně možné tyhle štěrbiny na pístech dneska nedělat?Moc tomu nevěřím. Nikde jsem v dostupné literatuře o tom nic nenašel. Má píst z T 57a štěrbinu tak, jak jsem to výše popsal? Jinak myslím, že štěrbinu do pístu udělat není technicky zase takový problém, ale nejsem strojař. Nevím koho povolanějšího se zeptat než Vás, kteří jste na vozy TATRA odborníci a zabýváte se s nimi dlouhodobě. Moc děkuji.
Zdraví
Jiří Klápště,
Olomouc